1) Kuidas selgitaksid sotsiaalmeedia mõistet kolleegile, lapsevanemale? Mis asi see on?
Näiteks: Kas Teile on tuttavad “YouTube, Facebook, Pinterest, Google+, Vkontakte, Twitter, LinkedIn, MySpace” jne? Seda kõik nimetatakse sotsiaalmeediaga, kus inimestele on loodud võimalused suhelda omavahel. (Kaldoja, s.a.). Sotsiaalmeedia on keskkonnad, mis võimaldavad jagada kasutajate poolt loodavat sisu ning põhineb see inimeste suhtlus- ja väljendusvajadusel.
2) Kas sotsiaalmeedia kasutamine lasteaia turundamiseks on mõistlik või mõttetu?
Sotsiaalmeedia annab võimaluse indiviididel teineteisega suhelda ning läbi selle saab vahendada infot elus toimuva kohta: reaalajas tekkinud mõtted, personaalfotod, biograafia ning tööalane informatsioon. Meie lasteaias tihti kasutatakse YouTube ja Facebook (Tund, 2013). YouTube’is on palju videoid, mida saab õppeprotsessis kasutada. Facebook’is võib luua gruppi, näiteks piltide jagamiseks. Gruppi loomiseks on erinevad variandid: avatud, peidetud ja suletud. Lasteaia kontekstis on mõistlik kasutada viimane. Samas need meedia kanalid võib kasutada omavahel suhtlemiseks (Facebook Messenger, Google, Skype), kogemuse ja mõttete jagamiseks (Pinterest, Instagramm, Google+, Facebook, YouTube). Facebook guide for educators
Twitter gets an A in kindergarten classroom – Näiteks, siin on kirjutatud, et lasteaiaõpetaja kasutab Twiter’it. Lapsed harjutavad Twiter’is kirjutada, mida nad tegi päeva jooksul.See õpetab neid sõnastama kokkuvõtvat lauset tervest päevast ning paneb valima ühte meeldivaimat tegevust ning teadmist, mis päeva jooksul nendeni jõudis. Samuti saavad vanemad olla kursis sellega, mis laps päeva jooksul tegi ning õppis. Kasulik on see ka päeva lõpus uute teadmiste kinnistamiseks. (Kerr, 2012).
3) Mis on sotsiaalmeedia kasutamise ohud lasteaias ning kuidas neid ohte vähendada?
Sotsiaalmeedia kasutamisel on vaja mäletada autoriõigustest ja isikliku andmetest (Riigikogu, 2011). Eriti kasutades lasteaia kontekstis, et jagatud asjad ei olnud avalikud, ikka peab lastevanemate allkirjad korjata, et nemad on nõus. Näiteks on keelatud postita laste pilte ilma lubata. Oma postitustel ei tohi kasutada nimesid, sest teades mis lasteaias ja rühmas toimub tegu on kerge arusaada kellest räägitakse. Need nüansid on vaja koosolekul läbi rääkida lastevanematega.
4) Too näide 5 sotsiaalmeedia kanali kohta, kuidas neid kasutada lasteaia kontekstis, miks? Mis oleks nende eesmärk?
-Google+’is ja Facebook’is võib luua suletud grupid. Seal võib jagada pildid ja info lapsevanematele.
-YouTube’is on palju õppematerjale, mida saab kasutada õppetegevustest lastega.
-Pinterest’is on palju gruppe, kus on kogenud palju ideed lasteaia õppeprotsessi jaoks. Samas võib jagada oma ideed.
-Vk.com, seal võib leida grupid hea õppematerjalidega ja samas võib kasutada suhtlemiseks.
-WordPress ja muud blogid võib kasutada Facebook’i asemel. (Kalda, 2013).
Kasutatud allikad:
Kaldoja, A. Kliendisuhete juhtimine. Kaasaegsed suhtlemisvahendid. Sotsiaalmeedia.
Kerr, D. 2012. Twitter gets an A+ in kindergarten classroom.
Tund, M. 2013. Sotsiaalmeedia rakendamine ning selle tähtsus tänapäeva turunduskeskkonnas stuudiopunkt OÜ näitel. Pärnu.
Kalda, K. 2013. Sotsiaalmeedia kanalite rollid Eestis.
Riigikogu. 2011. Autoriõiguse seadus.