- Kelle arvamust küsisid? Mitme õpetaja käest?
Küsisin 4 õpetajaid ja 1 direktorit.
Lapsevanemaid (rühmas 18 last).
Last (12).
- Mida küsisid? Lisa ankeedi/intervjuu näidis!
Õpetajate ja direktori küsisin läbi intervjuu:
Milliseid veebpõhiseid keskkondi Teie kasutate?
Milliseid veebpõhiseid õpikeskkondi Teie kasutate õppetegevuste ettevalmistamiseks?
Milliseid veebpõhiseid õpikeskkondi Teie kasutate oma töös lastega?
Kas olete osalenud e-kursustel? Millistel?
Kas olete osalenud e-üritustel? Millistel?
Kas olete huvitatud kursustel oma lasteaias õpetajate jaoks? (Veebipõhisest õpikeskondadest).
Lapsi küsisin: „Kas sa mängid kodus nutitelefonis/arvutis/tahvlis?“, „Millist mänge sa mängid“.
Lapsevanemate küsimustik: https://goo.gl/forms/qCOGLez0cG52198r2
- Mis meetodit kasutasid? Miks? Püüa põhjendada, miks see meetod tundus kõige sobivam, et selle valisid?
Kasutasin intervjuu ja e-ankeeti.
Õpetajad ei saanud aru, mis tähendab „veebipõhine“ ja mida nendest tahakse. Intervjuu oli kasuks ja ma sain selgitada terminit.
Lapsevanemad on hõivatud, seepärast kasutasin väikest e-ankeeti.
Lapsed ei saa aru termineid ja kõige edukam oli küsida, millist mänge nad mängivad ja kus.
- Kuidas andmeid kogusid?
Tegin vastuste analüüsi.
- Mis oli keeruline, takistas info kogumist?
Õpetajad kiirustasid. Rühmas ei käinud kõik lapsed, mõned puhkasid, teised olid haige.
- Mis lihtsustas, oli üllatav, positiivne?
Oli huvitav lugeda lapsevanemate vastuseid küsimusele „Mida Teie arvate veebipõhiste õpikeskondade kasutamisest lasteaia õppeprotsessis?“.
- Millised on tulemused? Mida teada said? (Kasutatavad keskkonnad nii õpetaja töö lihtsustamiseks kui ka õppetöös lastega, e-üritused, e-kursused, e-turundus, kogukonnad (õppimiseks ja õpetamiseks)
Sain teada, et õpetajad vähe kasutavad õppeprotsessis veebipõhiseid õpikeskondi. Näiteks Google, Facebook ja YouTube kasutavad kõik. Sellised õpikeskonnad nagu Frepy, Learningapps, Miksike teab ja kasutab ainult üks õpetaja. Kaks õpetajat ja direktor osalesid e-kursusel (Tigri hüppe). E-üritusel keegi ei osalenud. Kõik küsitletud õpetajad on huvitatud kursustel, mida võib direktor lasteaias organiseerida pedagoogidele.