Ankeetile vastasid 12 lapsevanemaid. Kokkuvõteks võib öelda, et tulemused on järgmised:
Lapsevanemad kasutavad veebipõhiseid keskondi:
Kõik lapsevanemad kasutavad: Google.
Peaaegu kõik: Facebook, YouTube, Skype.
Vähe kes kasutab Pinterest, LinkedId, Viber.
Lapsevanemad teavad järgmisest lastele sobilikest veebikeskkondadest:
Eesti keelsed (3 vastajat) vastasid, et teavad: Lastekas, Miksike.
Vene keelsed (9 vastajat): 4 lapsevanemaid teab Lastekas, 2 teab Miksike.
Muud vastused: Üldse ei ole tuttav selliste keskondadega;
Solnet; TaskuTark ja FunEnglish; Otsin internetis sobiva teema järgi.
Millised veebikeskondi kasutavad koos lastega:
Eesti keelsed (3 vastajat): YouTube, Lastekas, Google.
Vähe: Skype.
Vene keelsed (9 vastajaid): 7 vastajat YouTube, 4 vastajat Google, üks Skype.
Muud vastused: Kaks vanemat üldse ei kasuta lastega arvutit. Üks vastus: TaskuTark, FunEnglish.
Veebipõhiste õpikeskondade kasutamine lasteaia õppeprotsessis:
Eesti keelsed pooldavad:
Kindlasti tuleb kasuks.
Mina pooldan
Olen igati nõus kuna IT areneb metsiku kiirusega, siis on hea kui lapsed juba oskavad kasutatda arvutit ja muid programme juba varakult.
Vene keelsed: Kuus vaatab positiivselt, kaks ei oska vastata ja üks ei poolda.
Затрудняюсь ответить. (Ei oska vastata)
отношение негативное. (Negatiivselt)
ja schitaju chto eto normalno v nashe vremja, u rebjenka dolznq razvivatsja navqki rabotq i poznavanija mira cherez elektronnqje ustroystva, potomuchto seichas v osnovnom tak poznajut mir i vzroslqje toze. (Tänapäeval see on normaalne, nii areneb laps, kui ka täiskasvanu inimene kaasaaegses maailmas).
Если частично,то положительно. (Kui osaliselt, siis positiivne).
Ei oska vastata. Minu meelest kasumit eriti ei too
пусть будет, (Las olla).
otnoshusj poloziteljno (Positiivne).
Если это эффективно. (Kui see on efektiivne).
Отношусь позитивно/ мир технологий – наше неотъемлемое будущее. Главное дозировать, всего должно быть в меру. (Posiitvselt, kõik peab olema tasakaalatud).
Millised mänge mängivad lapsed arvutis/nutitelefonis/tahvelarvutis?:
Ei mängi mänge, küll aga vaatab videosid lastelauludest ja multikaid.
explore, juuksur, make-up jms
Puslede kokkupanemine, erinevad loogikamängyd, rallisõit, erinevad ruumilise mötlemisega mängud.
Мои дети не играют вообще ни с телефонами, ни с планшетами, ни в компьютере. (Minu lapsed ei mängi).
ребенок дома не играет с планшетом, максимум что иногда разрешено- это просмотр видео с участием ребенка на телефоне. (Ei mängi. Maksimum, mida on lubatud – video, kus laps ise oaleb).
igrajet Angry Birds, smotrit Ulitka Bob (sam ne igrajet).
Пазлы, обучение чтению, нахождение предметов и т.д.В основном,развивающие. (Enamasti arendavaid mänge).
Ei kasuta
в игры на основе мультиков(фиксики, маша и медьведь). (Multfilme põhiseid mänge).
Frozen free fall, worms, OmNom, puzzled
Совершенно разные. (Erinevad).
Плитки фортепиано, Pou, My Talking Tom, Plants vs. Zombies
Laste vastused, millised mänge nad mängivad arvutis/nutitelefonis/tahvelarvutis?:
POISID (6) | TÜDRUKUD (5) | |
Nutitelefon/tahvelarvuti/arvuti | Angry Birds (2), Memory, Autod(4), Tulistamismängud(2), Hobbits, YouTube, Matemaatika, English, Kummipea, Minecraft(2), Usiimäng(2), Dinosaur. | Angry Birds(3),Фиксики(3), Маша и медведь, Смешарики, Värvimine, Monster High, Monsters, Puzzle, Candy crash(2), Joonistamine, arendavaid mange, Quest, Mouses, Cooking, Matemaatika, Kirjutamine sõrmega,Cut the rope. |
Tuleb öelda, et liitrühmas (vastajaid oli 12) kõik said aru termineid „nutitelefon, tahvelarvuti, arvuti“.
Üks poiss rühmas üldse ei mängi nutiseadmetest.
Lasteaiaõpetajad:
Oli selge, et lasteaias on vaja läbiviida kursust, kus räägitakse veebipõhesest keskondadest ja nende kasutamisest õppeprotsessis. Kõik õpetajad kasutavad interneti ja selle ressursse ettevalmistamiseks, kuid mitte kõik kasutavad selle võimalused tegevuste läbiviimisel. Väga populaarsed keskkonnad on: Google, Facebook, YouTube. Üks õpetaja kasutab Frepy, Lastekas ja Miksike keskkondi.
27.10.2016, kell 13:00. (Arutelu kestis pool tundi). Kogusime lasteaiaõpetajatega, et tulemusi arutleda. Kõigepealt jagasin ma oma uurimuse tulemusi (Kokkuvõtted, mis on üleval kirjutatud). Õpetajate vastuste kokkuvõte ei olnud nii huvitav, nagu lastevanemate vastused. Õpetajate jaoks oli huvitav, et on olemas lapsevanemad, kes ei luba kasutada lastele nutiseadmeid.
Ise õpetajad pakkusid teha koolitusi lastevanematele, kus selgitada uudiste tehnoloogia võimalused õppeprotsessis.
Minu soovitused ja õpetajate mõtted olid sarnased:
Lasteaias on vaja läbi viia kursused nii õppepersonaalile, kui ka lastevanematele. Õpetada personaal kasutada veebipõhiseid õppekeskkondi ja näidata erinevaid ressursse (Frepy, Latsekas, Rahamaailm, Learningapps jne.) Lastevanematele peab selgitada, mida kujutab ennast veebipõhised keskkonnad ja milline kasu nad toovad laste arengule.
Õpetajad selgitati, et nende arvamusest, lasteaias ei ole eriti palju võimalusi sellega tegeleda (veebipõhised keskkonnad). Sest lasteaias on üks arvuti ja üks vana sülearvuti ja üks projektor, mis ühendada võib ainult sülearvutiga. Üks õpetaja vastas, et veel parem, kui lasteaias teha arvuti ruumi.
Tagasiside: -Teema on väga aktuaalne, peab selle küsimusega tegelema (koolitused personalile).
Kokkuvõteks võib öelda, et huvi selle teema vastu on suur.