Koolituse teema: „Lamenuku animatsiooni loomine“
Kuupäev: 9 jaanuar
Koht: Lasteaed
Maht: 120 min
Koolitaja: Anastassia Anatskaja
Koolitus on väljamõeldud alushariduse pedagoogidele.
Koolituse eesmärk: Anda ülevaade lamenuku animatsiooni loomise võimalusest lasteaia õppeprotsessis. Toetada praktilisi oskusi lamenuku animatsiooni loomisest.
Koolituse õpiväljundid:
Loob lamenuku animatsiooni.
Kasutab lamenuku animatsiooni loomiseks vajalikke programme.
Avaldab loodud lamenuku animatsioon veebikeskkonnas.
Analüüsib lamenuku animatsiooni kasutamise võimalusi lasteaia õppekasvatusprotsessis.
Loob lamenuku animatsiooni ja seostab seda protsessi lasteaia kasvatuse eesmärkidega (KELA RÕK).
Koolituse vajalikkuse põhjendus: Õpetajatel on ülesanne innustada lapsi kriitilise meelega suhtuma kogu meediasse. Seda saab saavutada siis, kui laps ise saab aktiivselt meediat kasutada ning avastada, kes ta on ning kuidas ta saab suhelda ja end väljendada. Kui laps ja õpetaja meediat avastavad ning samal ajal kriitilist meelt säilitavad, saavadki nad koos kasvatada oma n-ö multimeedia kirjaoskust (Pors, 2011).
Vahendid: Paberid, käärid, värvilised ja harilikud pliiatsid, peegelkaamerad, statiivid, projektor, sülearvutid.
Näided: https://www.youtube.com/watch?v=-uIE7rqQFNE
https://drive.google.com/file/d/0B1KCW5HYSktaSzMxMEtBd1hWYms/view?usp=sharing
Kava:
- Teema tutvustamine. Mis on animatsioon? Mis on lamenuku animatsioon, näidete vaatamine.
- Selgitus: Kuidas luua lamenuku animatsiooni? (vastavad pedagoogid). Koolitaja näitab vahendeid (peegelkaamera + statiiv). Kaameraga töötamine. Protsessi kirjeldamine.
- Rakenduse „Movie maker“ tutvustamine.
- Animatsiooni salvestamine ja avaldamine veebikeskkonnas.
- Praktika grupis. Pedagoogid ise loovad lamenuku animatsiooni, kasutavad rakendus „Movie marker“ ja avaldavad veebikeskkonnas.
- Vaatame tulemusi, aruteleme.
- Kokkuvõte: Kuidas lamenuku animatsiooni loomine võib siduda kasvatuse eesmärkidega (KELA RÕK).
Pors, M. 2011. Multimeedia lasteaias – oht või võimalus? Haridusportaal: Koolielu.