Emakeele tegevus №1

ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA

Kuupäev: 30 november 2015 Laste vanus:   2-7 a.

Laste arv: 8 last

Anastassia Anatskaja

TPALB-2kõ

Teema: Päkapikud
Eesmärgid:
Tunnetus- ja õpioskused: 6-7a.; 4-5a.: Laps suudab end kuulamiseks, vaatlemiseks, jälgimiseks kokku võtta, püsida ühe tegevuse juures laskmata oma tähelepanu.

2-3a.: Laps tegutseb õpetja/õpetajaabiga koos.

Mina ja keskkond: 6-7a.: Laps oskab vastata, mis on Jõulud, päkapikud, jõuluvana. Laps teab, mis kuu on jõulukuu ja mittu päeva on detsembris.

4-5a.: Laps tutvub jõulukuu traditsioonidega. Laps teab, et pärast 1 adventi käivad päkapikud. Laps saab teada mida tähendavad  Jõulud, kes on päkapikud ja Jõuluvana.

2-3a.: Laps tutvub mõistetega päkapikud, jõulukuu.

Keel ja kõne: 6-7a.; 4-5a.: Laps kuulab muinasjutu  Jõuluvanast ja päkapikudest. Laps võtab osa vestluses.

2-3a.: Laps kuulab muinasjuttu Jõuluvanast ja päkapikudest  ja vaatab muinasjuttu pilte.

Matemaatika:6-7a.: Laps teab kujund kolmnurk. Laps oskab selgitada, miks see on kolmnurk ja kuidas eristada kolmnurk teistest kujundist.

4-5a.: Laps kordab kujundit: kolmnurk. Laps loendab 3ni.

2-3a.: Laps õpib tundma geomeetrilisi kujundeid: kolmnurk. Laps õpib loendama 3-ni.

Kunst: Kleepetöö, päkapiku müts.

6-7a.: Laps kuulab ülesanne ja tegutseb iseseisvalt. Laps lõikab kolmnurka joonte järgi.

4-5a.: Laps lõikab kolmnurka joonte järgi. Laps oskab kasutada liimipulka.

2-3a.: Laps naudib õpetajaga/õpetajaabiga koos kunstitegutsemises.

Vahendid: http://www.e-reading.club/bookreader.php/1025679/Kunnas_-_V_gostyah_u_Santa-Klausa.html

Päkapiku pilt-näidis, näpumäng „päkapikud“, kunstivahendid, pulgaliimid, ettevalmistatud mütsi osad paberist, punased ruudud abijoontega, laste käärid.

Ettevalmistus:

Lastepoolne: Lapsed istuvad vaiba peale  poolringi.

Õpetajapoolne: Arvutis on avatud muinasjutt. Joonis „Päkapikk“. On valmistatud elemendid päkapiku mütsi kleepimiseks (punased ruudud, kus on pliiatsiga joonistatud kolmnurga  jooned, valged ringid ja valge „karv“). Näpumäng „päkapikud“.


Tegevuse käik

Tegevuse osad, tegevus-liigid Õpetaja tegevus, käsitletavad alateemad, olulisemad mõisted, küsimused, kasutatavad meetodid, mängulised võtted Vahendid

Kuidas kaasata õpetaja abi?

I Sissejuhatus Lapsed istuvad poolringi vaiba peale.

Õpetaja räägib lastele, et täna on viimane novembrikuu päev ja kas keegi teab mis kuu on järgmine?

Järgmine kuu on detsembrikuu – jõulukuu. Esimesest detsembrist jõuludeni käivad päkapikud ja panevad väiksed kingitused lapse sussi. Täna ma loen teile lugu päkapikkudest. Soovite kuulda?

Õpetaja loeb juttu ja koos lastega vaatleb pilte.

(10 min.)

! Võimalusel vastavad 6-7a. lapsed, mitte õpetaja.

Õpetajaabi aitab väikestele 2-3a.
II

Põhiosa

Vestlus. Lapsed küsivad ja õpetaja vastab. Räägime päkapikkudest, jõulutraditsioonidest. 6-7a. lapsed räägivad, mida nad teavad jõulutraditsioonidest, jõuludest, päkapikudest. Vaatame päkapiku pilti, et tal on punased riided, must rihm, ja mustad saapad.

Näpumäng „päkapikud“

LAPSED VOODIS MAGAVAD       …silmad kinni, käed põse all

PÄKAD KOMME JAGAVAD                      … nimetissõrm ja pöial koos, teha jagamisliigutusi

SEE PÄKAPIKK PANEB ATSI SUSSI SISSE        .. parema käe nimetissõrme ja pöidlaga            painutada

vasaku käe sõrmi, alustades väikesest sõrmest

SEE PÄKAPIKK MARI SUSSI SISSE

SEE PÄKAPIKK TRIINULE

JA SEE PÄKAPIKK MIKULE

OI, AGA SEE PÄKAPIKK ALLES MAGAB

SAKUTAME TEDA TASAKESI:

„ÄRKA ÜLES, UNIMÜTS!“  … võta pöidlast kinni ja raputada kergelt

PÄKAPIKK ÄRKABKI JA JOOKSEB KOOS

TEISTEGA RUTTU TÖÖLE  …näpud jooksevad selja taha peitu

Kasutatakse rühma lapse nimed. Kordame teist korda, lapsed tahavad, et neid ka nimetatakse.

Õpetajaabi aitab väikestele 2-3a.
III

Lõpetav osa

Vahetame ruumi, istume laua taga.

Õpetaja selgitab, et praegu lapsed valmistavad päkapikkudele mütsid. Näitab vajalikud osad, millest kleepida.

Iga laps saab punase ruudu, kus on abijooned.

Õpetaja näitab punast ruutu ja küsib, mis kujund see on? Kui palju nurka tal on?

6-7a. lapsed selgitavad, kuidas eristada kolmnurka teistest kujundist.

Õpetaja lõikab joonte järgi ja küsib mis kujund nüüd on? (Kolmnurk). Kui palju nurka tal on?

Lapsed ise lõikavad endale kolmnurka. Õpetaja näitab kuidas kleepida, pärast lapsed tegutsevad  iseseisvalt. Õpetaja jälgib ja vajadusel aitab.

Õpetajaabi aitab väikestele 2-3a.

 


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s