ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA
Kuupäev: 22.09.2015 | Laste vanus: 3a.
Laste arv: 10 last. |
Anastassia Anatskaja
TPALB-2kõ |
Teema: Mina ja tänav | ||
Eesmärgid: | ||
Mänguoskused: Laps matkib transpordivahendite liikumist (rong, lennuk, auto). | ||
Mina ja keskkond: Laps tutvub erinevate transpordiliikidega (maatransport, veetransport, õhutransport). | ||
Keel ja kõne: Laps tutvub sõnadega ja nende tähendusega: maatransport, veetransport, õhutransport. Laps kordab õpetaja järgi salme. Laps teab sõnad: rong, lennuk ja auto ja oskab vastata mis transpordiliiki need sõltuvad. | ||
Kunst: Lapsed värvivad vagunid ja ehitavad pika rongi. | ||
Vahendid: Arvuti, internet, salmid, rongi vagunid paberist, värvilised pliiatsid, raamatud transpordist. | ||
Ettevalmistus:
Lastepoolne: Lapsed istuvad vaiba peale poolkaarde. Õpetajapoolne: Õpetaja valmistab ette arvuti internetiga, avab video, õpib pähe väiksed 3 salmi.
|
Tegevuse käik
Tegevuse osad, tegevus-liigid | Õpetaja tegevus, käsitletavad alateemad, olulisemad mõisted, küsimused, kasutatavad meetodid, mängulised võtted | Vahendid
Kuidas kaasata õpetaja abi? |
I Sissejuhatus | Kui lapsed on valmis, õpetaja avab YouTube´is õppevideot „transport“.
Esimest korda lapsed ise vaatavad, teist korda õpetaja koos lastega kordavad transpordi nimetuseid. Õpetaja küsib mida tähendavad sõnad: maatransport, veetransport, õhutransport? Aitab lastele aru saada sõnade tähendusi. Millised transpordi nimetused jäid lastel meelde? Ja mis transport see on: maatransport, veetransport, õhutransport?
|
Õpetajaabi jälgib last, vajadusel pöörab tähelepanu tegevusele. |
II
Põhiosa |
Pärast videot õpetaja pakub lastele mängimiseks ja matkimiseks mõned transpordivahendeid, näiteks rong, lennuk ja auto.
Õpetaja küsib lastelt, kuidas lendab lennuk? Lapsed näitavad, kui ei oska siis õpetaja näitab lastele, kuidas lendab lennuk. Kõik lapsed lendavad õpetaja järgi, õpetaja loeb salmi: „Самолёт летит, летит. Лётчик смелый в нём сидит.“ Lapsed kordavad koos õpetaja veel kord. Õpetaja küsib, kuidas sõidab auto? Lapsed näitavad, kui ei siis õpetaja näitab kuidas juht autorooli keerab ja tuututab. Kõik lapsed sõidavad autoga ringi ja matkivad õpetaja tegevust. Õpetaja loeb salmi: „Мы ехали, ехали, к мосту приехали, Въехали, съехали, снова поехали. Ехали, ехали, к яме подъехали, Яму объехали и к дому приехали!“ Lapsed kordavad koos õpeataja veel kord. Õpetaja küsib lastelt, kuidas sõidab rong? Kas ta koosneb vagunitest? Kuidas rong tuututab? Kas ehitame ka rongi? Lapsed vastavad ja õpetaja aitab ehitada rongi. Lapsed moodustavad rongi hoides üksteisel käsi õlgadel, õpetaja on rongijuht. Käivad ringi ja õpetaja loeb salmi: „Загудел паровоз И вагончики повёз Чох-чох, чох-чох, чу-чу Я далеко укачу“. Lapsed kordavad koos õpeataja veel kord. |
Õpetajaabi aitab lastele. |
III
Lõpetav osa |
Lapsed istuvad laua taga, iga laps saab paberist rongi vaguni. Õpetaja selgitab, et praegu nad värvitavad oma vagunid, selle peale õpetaja kirjutab lapse nime ja sellest vagunist nad ehitavad suure rongi. Laua keskel on palju värvilisi pliiatseid, laps valib ise värvi.
Lapse soovil võib mitu vagunit värvida, lõpus valida üks parem. Ehitatud rongi võib panna seina peale esikus, kus lapsed võivad vanematele näidata oma rühmatööd. |
Õpetajaabi aitab jagada lastele vahendid ja jälgib protsessi, vajadusel aitab. |