Emakeele tegevus №3

ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA

Kuupäev: 3. 12. 2015 Laste vanus: 5a. Laste arv: 10 last
Teema:  D-täht
Eesmärgid:
Tunnetus- ja õpioskused: Laps suudab end kuulamiseks, vaatlemiseks, jälgimiseks kokku võtta, püsida ühe tegevuse juures laskmata oma tähelepanu.
Sotsiaalsed ja enesekohased oskused: Laps ootab oma järjekorda, kui tegutsevad teised lapsed.
Mina ja keskkond:  Laps oskab eristada metsloomi, lindu ja puid.
Keel ja kõne: Laps nimetab tuttavaid puid, metsloomi ja lindu. Laps tutvub D tähega, kuulab ja otsib D sõnade alguses ja sees. Laps vaatleb ja nimetab pilte ja märkab, kus on D täht sõnas.
Matemaatika: Laps moodustab hulke: metsloomad, linnud ja puud.
Kunst: Laps nimetab joonistatud pildid ja värvib need, mis nimetuse sees on D täht.
Vahendid: Õppevahend kaartidega, kaart D-tähega, pildid, töölehed,

värvilised pliiatsid.

Ettevalmistus:

Lastepoolne: Lapsed istuvad vaiba peale poolringi. Teises osas istuvad laua taga. Kuulavad tähelepanelikult ja tõstavad käsi, kui soovivad öelda.

Õpetajapoolne: Õppevahend/mäng kaartidega (sõnad: metsloomad, linnud, puud), 4 kaarti puudega, 4 kaarti lindudega, 4 kaarti metsloomadega. Kiletatud pildid viljadega ja esemetega, mis nimetuse sees või alguses on D-täht. Töölehed raamatust „Emakeel mudilastele“ D-täht. Värvilised pliiatsid. Kaart D-tähega.

 

 

Tegevuse käik

Tegevuse osad, tegevus-liigid Õpetaja tegevus, käsitletavad alateemad, olulisemad mõisted, küsimused, kasutatavad meetodid, mängulised võtted Vahendid

Kuidas kaasata õpetaja abi?

I Sissejuhatus Õpetaja paneb põrandale kolm kaarti, hulkade nimetused:

Metsloomad

Linnud

Puud

Omavahel on segatud pildid puudega, metsloomadega ja lindudega.

Iga laps võtab ühe pilti, nimetab, mis see on (metsloom, lind, puu), kui oskab nimetab ka, mis loom/lind/puu see on (kui ei oska, aitavad teised lapsed) ja paneb õige hulka nimetuse alla.

Ja nii edasi.

Õpetaja näitab lastele, et iga hulka nimetusel on D-täht.

Näitab kaart D-tähega.

Õpetajaabi vaatleb ja aitab lastele vajadusel. Pöörab laste tähelepanu tegevusele.
II

Põhiosa

Lapsed istuvad laua taga.

Õpetaja võtab pildid ja näitab neid järjekorras.

Küsib, mis see on? Lapsed nimetavad.

Kas sõnade sees on D-täht? Kuulab vastused, kui vastus ei ole õige, kordab lastega koos sõna aeglaselt ja küsib veel kord.

Piltidel on: ManDariin, viinamarjaD, reDis, porganD, Dušš, Diivan, lauD.

Õpetajaabi vaatleb ja aitab lastele vajadusel. Pöörab laste tähelepanu tegevusele.
III

Lõpetav osa

Iga laps saab oma tööleht. Laua peal on mitu korvi pliiatsitega.

Õpetaja vaatab koos lastega kõik pildid üle ja nimetab koos nendega. Märkame, kus on D-täht sõnade sees. Tõmbame ring pliiatsiga ümber pilti.

Lapsed iseseisvalt värvivad pildid, kus sõnade sees on D-täht.

Õpetajaabi vaatleb ja aitab lastele vajadusel. Pöörab laste tähelepanu tegevusele.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s