ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA
Kuupäev: 3. 12. 2015 | Laste vanus: 5a. | Laste arv: 10 last |
Teema: D-täht | ||
Eesmärgid: | ||
Tunnetus- ja õpioskused: Laps suudab end kuulamiseks, vaatlemiseks, jälgimiseks kokku võtta, püsida ühe tegevuse juures laskmata oma tähelepanu. | ||
Sotsiaalsed ja enesekohased oskused: Laps ootab oma järjekorda, kui tegutsevad teised lapsed. | ||
Mina ja keskkond: Laps oskab eristada metsloomi, lindu ja puid. | ||
Keel ja kõne: Laps nimetab tuttavaid puid, metsloomi ja lindu. Laps tutvub D tähega, kuulab ja otsib D sõnade alguses ja sees. Laps vaatleb ja nimetab pilte ja märkab, kus on D täht sõnas. | ||
Matemaatika: Laps moodustab hulke: metsloomad, linnud ja puud. | ||
Kunst: Laps nimetab joonistatud pildid ja värvib need, mis nimetuse sees on D täht. | ||
Vahendid: Õppevahend kaartidega, kaart D-tähega, pildid, töölehed,
värvilised pliiatsid. |
||
Ettevalmistus:
Lastepoolne: Lapsed istuvad vaiba peale poolringi. Teises osas istuvad laua taga. Kuulavad tähelepanelikult ja tõstavad käsi, kui soovivad öelda. Õpetajapoolne: Õppevahend/mäng kaartidega (sõnad: metsloomad, linnud, puud), 4 kaarti puudega, 4 kaarti lindudega, 4 kaarti metsloomadega. Kiletatud pildid viljadega ja esemetega, mis nimetuse sees või alguses on D-täht. Töölehed raamatust „Emakeel mudilastele“ D-täht. Värvilised pliiatsid. Kaart D-tähega.
|
Tegevuse käik
Tegevuse osad, tegevus-liigid | Õpetaja tegevus, käsitletavad alateemad, olulisemad mõisted, küsimused, kasutatavad meetodid, mängulised võtted | Vahendid
Kuidas kaasata õpetaja abi? |
I Sissejuhatus | Õpetaja paneb põrandale kolm kaarti, hulkade nimetused:
Metsloomad Linnud Puud Omavahel on segatud pildid puudega, metsloomadega ja lindudega. Iga laps võtab ühe pilti, nimetab, mis see on (metsloom, lind, puu), kui oskab nimetab ka, mis loom/lind/puu see on (kui ei oska, aitavad teised lapsed) ja paneb õige hulka nimetuse alla. Ja nii edasi. Õpetaja näitab lastele, et iga hulka nimetusel on D-täht. Näitab kaart D-tähega. |
Õpetajaabi vaatleb ja aitab lastele vajadusel. Pöörab laste tähelepanu tegevusele. |
II
Põhiosa |
Lapsed istuvad laua taga.
Õpetaja võtab pildid ja näitab neid järjekorras. Küsib, mis see on? Lapsed nimetavad. Kas sõnade sees on D-täht? Kuulab vastused, kui vastus ei ole õige, kordab lastega koos sõna aeglaselt ja küsib veel kord. Piltidel on: ManDariin, viinamarjaD, reDis, porganD, Dušš, Diivan, lauD. |
Õpetajaabi vaatleb ja aitab lastele vajadusel. Pöörab laste tähelepanu tegevusele. |
III
Lõpetav osa |
Iga laps saab oma tööleht. Laua peal on mitu korvi pliiatsitega.
Õpetaja vaatab koos lastega kõik pildid üle ja nimetab koos nendega. Märkame, kus on D-täht sõnade sees. Tõmbame ring pliiatsiga ümber pilti. Lapsed iseseisvalt värvivad pildid, kus sõnade sees on D-täht. |
Õpetajaabi vaatleb ja aitab lastele vajadusel. Pöörab laste tähelepanu tegevusele. |