ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA
Kuupäev: | Laste vanus: 4-7a. Laste arv: kuni 10 last. | Üliõpilane: Anastassia Anatskaja. |
Teema: Magnetism |
Nädalakava eesmärgid: | Ülesanded eesmärgi saavutamiseks käesolevas õppetegevuses |
Üldoskused: | Laps tegutseb iseseisvalt õpetaja juhedi abil. Laps kirjeldab nähtut. |
Mina ja keskkond: | Laps tutvub magnetiga ja materjallidega: metall, puu, plastmass. |
Keel ja kõne: | Laps vastab küsimustele täis lausega, kasutab õiged kääned. Oskab kirjeldada mida tema jälgis. |
Matemaatika: | Laps tunneb kujund: pall ja teab, et pall on ümmargune. |
Tegevuse käik
Tegevuse osad | Õpetaja tegevuse põhjalik ja täpne kirjeldus | Lõimitavad valdkonnad
|
Õpetaja abi /assistentide kaasamine | Vahendid |
I Sissejuhatus | Õpetaja koos lastega vaatlevad ja nimetavad vahendeid.
1. Õpetaja näitab joogiklaas täis vett ja küsib mis see on? Mis on sees? Vajadusel selgitab lastele ise. (Joogiklaas; vesi) 2. Näitab kirjaklambrid ja küsib mis see on? Mis materjalist need on? Vajadusel selgitab ise. (Kirjaklamber; metall) 3. Näitab puupall ja küsib mis see on? Mis kujund see on? Mis kujundi omadus on? Mis materjal see on? Vajadusel selgitab ise. (Pall; pall; ümmargune; puu) 4. Näitab plastmass pall ja küsib mis see on? Mis kujund see on? Mis kujundi omadus on? Mis materjal see on? (Pall; pall; ümmargune; plastmass) 5. Näitab magnet. Küsib mis see on? (Magnet) Selgitab lastele mis on magnet: Magnetid saavad oma magnetväljade tõttu üksteist eemalt läbi ruumi külge tõmmata ja eemale tõugata. Seda efekti kutsutakse magnetismiks. Magnet võib külge tõmmata, üles korjata ja püsti hoida metallic esemeid. |
Keel ja kõne.
Mina ja keskkond. Matematika. |
Jälgib, et lapsed võtavad õiges järjekorras esemeid. | Jogiklaas veega,
Kirjaklambrid, Puupall, Plastmass pall, Suur magnet. Rätik, Kauss. (Iga lapsel on oma vahendid). |
II
Põhiosa |
Õpetaja juhendab lapsi mida teha ja tegutseb nendega koos.
Võtame kirjaklambrid ja paneme jogiklaasi sisse. Võtame magnet paneme joogiklaasi küljele alt. Ootame, et kirjaklambrid tõmbuvad ja tõmbame magnet üles. Võtame kätte kirjaklambrid ja paneme rätiku peale. Paneme puupall joogiklaasi sisse. Võtame magnet, paneme joogiklaasi küljele alt. Ja jälgime mis toimub? Proovime liikuma magnetiga. Paneme sisse plastmass pall. Võtame magnet, paneme joogiklaasi küljele alt. Ja jälgime tulemust. Joogiklaasis valame vett kausti. Ja võtame pallid, paneme rätiku peale. Lapsed tegutsevad õpetajaga kaasa. |
Üldoskused.
Keel ja kõne. Mina ja keskkond. |
Jälgib, et lapsed tegutsevad õiges järjekorras. | Jogiklaas veega,
Kirjaklambrid, Puupall, Plastmass pall, Suur magnet, Rätik, Kauss. (Iga lapsel on oma vahendid). |
III
Lõpetav osa |
Arutleme lapsega, mida nemad nägi?
-Mida te nägite? -Mida tõmbus magnet? -Mida magnet ei tõmbunud? -Mis materjalist on need esemed?
Teeme kokkuvõte. Et magnet mõjustab ainult metalliga. |
Keel ja kõne.
Mina ja keskkond. Üldoskused. |
Aitab koristada. | Kirjaklambrid,
Puupall, Plastmass pall, Suur magnet. (Iga lapsel on oma vahendid). |