MUUSIKATEGEVUSE KAVA
Laste vanus: 3-7 a.
Laste arv: 18
Teema: Päkapikkud
Eesmärgid:
Kunst: Iga laps meisterdab oma muusikapille- marakadid.
Muusika: Laps saab teada, et mõned muusikapillid võib ise meisterdada. Laps eristab pille helli tugevused (nõrk ja kõva).
Keel ja kõne: Laps kuulab laulu „Kes elab metsa sees“ ja kordab sõnu.
Ettevalmistus/eeltöö:
Koguda Actimel pudelid, kuiv hernes ja riis. Leia laul „Kes elab metsa sees?“ teksti, õppida pähe.
TEGEVUSKÄIK
Õpetaja viib läbi kunstitegevus, mille eesmärk meisterdada marakadid. Enne õpetaja näitab juba valmistatud pillid ja jagab lastele, et nemad ise prooviksid mängida. Marakadid on tehtud Actimel pudelist, krepp- paberist ja karvast traadist. Pudelid on erineva sisuga, ühel on hernes sees ja teisel riis. Marakadide sisust sõltub selle hell. Hernes anab kõva hell ja riis nõrga. Lapsed ise peavad otsustama, miks marakadidel on nii erinevad hellid. Edasi õpetaja näitab meisterdamiseks vajalikud materjalid. Krepp paber on juba lõigatud ruudid (parem, kui kokku on 3 paberit). Jagab seda lastele ja lapsed hakkavad tegutsema koos õpetajaga.
- Pudeli sisse paneme herned või riisi.
- Paneme pudeli peale krepp paberid.
- Karvase traadiga kinnitame krepp paber puudeli peal.
Õpetaja annab lastele veekindel marker ja lapsed võivad joonistada pudeli peale nägu või muud. Kui lapsed on valmis teisele osale hakkab õpetaja laulma „kes elab metsa sees?“
KES ELAB METSA SEES?
Kes elab metsa sees?
Kes elab paksu metsa sees?
Kes elab metsa sees?
Seal elab päkapikk.
Seal elab väike päkapikk,
Seal elab päkapikk.
Mis teeb see päkapikk?
Mis teeb see väike päkapikk,
Mis teeb see päkapikk.
Ta saiu küpsetab.
Ta maitsvaid saiu küpsetab,
Ta saiu küpsetab.
Mis maksab saiapäts.
Mis maksab väike saiapäts?
Mis maksab saiapäts?
Viis hästi pikka paid.
Viis hästi, hästi pikka paid,
Viis hästi pikka paid.
Viimase salmiga võib mängida ja muuta arvu, näiteks „üks hästi pikka paid“, „kaks hästi pikka paid“ jne. Esimese salmi lause laulab õpetaja vaikselt ja pärast kaks korda mängid marakadiga nõrga helliga, edasi laulab kõvamini ja pärast salmi lõppu mängib kaks korda marakadiga kõva helliga. Lapsed peavad ise arusaama mängu reeglid. Nagu praktikaline tegevus näitas, nad kiiresti saavad aru ja hakkavad mängima koos. Eesmärk, et lapsed tegutsesid koos ja täpselt kasutasid õige pill.