Sisekoolituse kava

 

Pealkiri/teema Google keskkond oma töös
Valdkond Veebipõhine keskkond
Sihtgrupp Alushariduse pedagoogid
Eesmärk Koolituse eesmärk tutvustada lasteaiaõpetajatele Google keskkonna võimalused, mis aitab neil lihtsustada oma tööd.
Õpiväljundid Koolituse läbinud õpetajad oskavad kasutada Google keskkonda oma koostöös teiste õpetajatega ja lapsevanematega.
Koolituse vajalikkuse põhjendus Õpetajate küsitlus näitas, et nad ei kasuta kõiki Google keskkonda võimalused oma töös, kuna nad on väga huvitatud selle vastu. Google keskkond võib toetada õpetajate koostöö vanematega ja kolleegidega, säästa aega ja lihtsustada tööd. Iga rühmas on loodud rühma e-meil Gmailis.
Koolituse läbiviimise aeg Kuupäev: 16.03.2017

Kell: 14:00- 15:00

Koolituse läbiviimise koht Eralasteaed Adelion
Koolituse maht, auditoorse ning iseseisva töö maht eraldi välja tooduna
  1. Sissejuhatus: 14:00- 14:10
  2. Põhiosa: 14:10- 14:45
  3. Praktiline osa: 14:45- 14:55
  4. Tagasiside: 14:55- 15:00
Maksimaalne osalejate arv õppegrupis Max. 8 inimest. (Lasteaias on ainult 3 rühma+ direktor ja muusikaõpetaja).
Õppetöö korraldus Sissejuhatus, auditoorimi küsitlusega.

Materjali tutvustus põhiosas.

Praktiline osa iseseisva tööga.

Tagasiside, auditoorium analüüsib saadud materjal ja toob näide.

Koolituse teemad Google Drive + Gmail:

  1. Documents
  2. Excel
  3. Forms
  4. PowerPoint
  5. Gmail
  6. Google Drive nutitelefonis.
Õppeprotsessi kirjeldus/kasutatavad meetodid Sissejuhatus. Alguses küsitletakse osalejaid, kuidas nad kasutavad Google keskkkond oma töös, selleks et teada saada, millised oskused nendel on olemas.

Tutvustakse koolituse teemad: Google Drive: Documents, Excel, Forms, PowerPoint ja Gmail.

Põhiosa. Näidatakse demo „Google Docs “ YouTube’is (https://www.google.ru/accessibility/productivity.html). Näidatakse kuidas sisse logida ja avada Google Drive. Kus leida loomise võimalused Docs, Excel, Forms, PowerPoint. 1.Avame Docs ja näitame, et kasutamise võimalused on samasugused nagu Wordis. Dokumendi jagamine: Kuidas seda teha, millised jagamise võimalused on (vaatamine, komenteerimine ja redakteerimine). Jagamine lingi kaudu ja e-meili kaudu. Kuidas komenteerida dokumendis online. Kuidas printida salvestada dokument arvutisse.

Kuidas sellist online dokumenti võib kasutada oma töös, näided.

2.Google Drive’is avame Excel Table. Kuidas ja milleks võib kasutada Excel lasteaia töös. Menüü tutvustamine, jagamise võimalused (näidakse, et kõik on sama nagu Docs’iga). Kuidas komenteerida. Millised jagamise kriteeriumid sobivad, näided.

3.PowerPointi avamine Google Drive’is ja selle kasutamine ja jagamine.

4.Forms Google Drive’is, kuidas ankeeti luua. Milleks oma töös võib kasutada online ankeedid. Kuidas koostata ankeeti (erinevad võimalused). Vastused eraldi ja kokkuvõtes, excel tabel’is vastused ja filtreerimine. Ankeeti jagamine.

Praktiline osa. Nutitelefonis avame rakendus Google Drive, kui ei ole laadime alla Marketist. Dokumentide skaneerimine rakenduse kaudu. Kuidas kasutada dokumendide režiimid online ja offline (interneti ühenduseta).

Tagasiside. Igaüks toob näide, kuidas saab Google keskond kasutada oma töös kolleegidega või lapsevanematega.

Kasutatud meetodid: Visualiseerimine ekraanis. Iseseisev töö. Näidete toomine.

Hindamine, nõuded  lõpetamiseks Igaüks toob näide, kuidas saab Google keskond kasutada oma töös kolleegidega või lapsevanematega.
Vajalikud vahendid, ettevalmistused, materjalid osalejatele Nutitelefonid Android platformiga. Projektor ekraaniga, sülearvuti, WiFi. Vajadusel paberid ja pliiatsid.
Koolituse sobitumine lasteaia IT eelarvesse Lasteaias puudub IT-eelarve.
Koolituse läbiviija(d) Anastassia Bõlõna

 

Kasutatud materjalid:  https://www.google.ru/accessibility/productivity.html

https://www.google.com/intl/et_ALL/drive/using-drive/

Tagasiside: Koolitusel osalesid 3 õpetajad.  Pärast koolitust küsisin iga õpetajat, „kas kõik oli arusaadav?“, „kas materjal oli huvitav ja vajalik?“, „kas saadud info andis nendele kasu?“, „kas kasutasite edaspidi Google keskkonda võimalused?“.

Õpetajad vastasid, et koolitus oli väga vajalik. Saadud info oli konkreetne, kasutatud visualiseerimine aitas nendele hästi teemat arusaada. Samas nad tundsid sellise koolituse vajalikkus.

Koolituskava analüüs (max 10p)

  • Kuivõrd oli kasu koolituskava koostamisest, kui palju seda reaalselt jälgisid, või tuli teha jooksvalt palju muudatusi, täiendusi? (3p)

Koostatud koolituskava aitas jälgida aega. Kui sa täpselt tead, milline järgmine etap on, siis kergem koolitus läbi viia. Muudatusi ja täiendusi ma ei teinud, kui koolituse jooksul, tekkisid erinevad küsimused ja ma kohe vastasin nendele.

  • Koolituse planeerimine ja läbi viimine – mis läks hästi, mis halvasti. Põhjenda! Mida oleksid teinud teisiti. Anna hinnang oma koolitusele. Kuidas sul enda arvates läks? Too välja oma õppimise kohad. (4p)

Enne kollituse teema valimist, ma küsisin õpetajaid, millised oskused on vajalikud. Pakkumiseks oli “Meediakasvatus – mis see on ja kuidas lõimida teiste valdkondadega, praktilised näidised” ja “Google keskkond ja selle kasutamise võimalused on töös”. Õpetajatele olid mõlemad teemad huvitavad, kui olulisem Google keskkonda võimalused. Juhtus nii, et kuna praegu on arenguvestluste aeg, oma rühmas ma kasutasin One Drive Excel table. Seal vanemad saaksid ise valida sobivat aega ja kinni panna. Teistel õpetajatel tekkis suur huvi selle võimaluse vastu, kuid lasteaia rühma e-meilid on Google keskkonnas (Gmail), siis valisin ma kõiki Google Drive ja Gmaili võimalusi. Koolitusel omandatud oskused lihtsustavad õpetajate koostöö omavahel ja lapsevanematega.

Koolitusel osalesid 3 õpetajat, seepärast oli kergem aidata igale individuaalse töö ajal. Ma ei kiirustanud, selgitasin iga etapi ja kasutasin projektorit ja ekraani visualiseerimiseks. Google Drive’iga kõik õpetajat oli teadnud, kuid nende oskused olid “üle laadida faili” ja kõik. Iga koolituse etapi kohta ma kasutasin näided (kuidas seda saab oma töös kasutada). Iga Google keskkonna võimalus ma näitasin lasteaia töö poolt.

Minu arvates läks hästi, mina olin rahulik, ei tekkinud küsimusi, millele ma ei teadnud vastust. Enne koolitust ma tegin väike kodutöö ja ise tutvusin veel kord kõikidega võimalustega Google keskkonnas. Koolituse lõppus, õpetajad andsid tagasiside, et kõik oli arusaadav, konkreetne ja kogu info oli kasulik. Enda jaks tunnen, et vajan rohkem praktikat täiskasvanutele koolituste läbi viimisel. Kogemus annab teadmisi, millist tehnikat parem kasutada, kus seista, kuidas autooriumi istuma panna. Saadud informatsiooni kinnistamiseks ma palusin iga õpetajat tuua näidet, millist Google keskonna võimalust ja milleks ta võib kasutada oma lasteaia töös.

  • Milline oli tagasiside osalejatelt. Mis neile meeldis, mis oli nende jaoks keeruline, mida nemad soovitaksid, vajaksid? (3p)

Tagasiside: Koolitusel osalesid 3 õpetajad. Pärast koolitust küsisin iga õpetajat, „kas kõik oli

arusaadav?“, „kas materjal oli huvitav ja vajalik?“, „kas saadud info andis nendele kasu?“, „kas

kasutasite edaspidi Google keskkonda võimalused?“.

Õpetajad vastasid, et koolitus oli väga vajalik. Saadud info oli konkreetne, kasutatud visualiseerimine

aitas nendele hästi teemat arusaada. Samas nad tundsid sellise koolituse vajalikkus.

Saadud info kinnistamisek on vaja praktikat, eesmärk oli tutvustada õpetajatele uusi võimalusi. Nüüdseks nad saavad seda proovida ja küsimuste tekkimisel pöörduda minu poole.


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s