Tegevus №1

ÜHE PÄEVA TEGEVUSTE KAVA                                

 

Laste vanus: 3-5 a.                                                                            Laste arv: 8 last.

Teema: Päkapikkud

Tegevuse läbiviija: Anastassia Anatskaja                              Kuupäev: 30 november 2015.

 

Tunnetus-ja õpioskused: Laps suudab end kuulamiseks, vaatlemiseks, jälgimiseks kokku võtta, püsida ühe tegevuse juures laskmata oma tähelepanu.

Mina ja keskkond: Laps tutvub jõulukuu traditsioonidega. Laps teab, et pärast 1 adventi käivad päkapikud. Laps saab teada mida tähendavad  Jõulud, kes on päkapikud ja Jõuluvana.

Keel ja kõne: Laps kuulab muinasjutu  Jõuluvanast ja päkapikudest. Laps võtab osa vestluses.

Matemaatika: Laps kordab kujundit: kolmnurk. Laps loendab 3ni.

Ettevalmistus/eeltöö:

Lastepoolne: Lapsed istuvad vaiba peale  poolringi.

Õpetajapoolne: Arvutis on avatud muinasjutt. Joonis „Päkapikk“. On valmistatud elemendid päkapiku mütsi kleepimiseks (punased ruudud, kus on pliiatsiga joonistatud kolmnurka  jooned, valged ringid ja valge „karv“). Näpumäng „päkapikud“.

Tegevuse käik

Tegevuse osad, tegevus- liigid  

Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted ja nende edastamiseks kasutatavad meetodid, mängulised võtted

Abi- ja näitvahendid
I  SISSEJUHATUS Lapsed istuvad poolringi vaiba peale.

Õpetaja räägib lastele, et täna on viimane novembrikuu päev ja kas keegi teab mis kuu on järgmine?

Järgmine kuu on detsembrikuu – jõulukuu. Esimesest detsembrist jõuludeni käivad päkapikud ja panevad väiksed kingitused lapse sussi. Täna ma loen teile lugu päkapikkudest. Soovite kuulda?

Õpetaja loeb juttu ja koos lastega vaatleb pilte.

(10 min.)

http://www.e-reading.club/bookreader.php/1025679/Kunnas_-_V_gostyah_u_Santa-Klausa.html
II PÕHIOSA Vestlus. Lapsed küsivad ja õpetaja vastab. Räägime päkapikkudest, jõulutraditsioonidest. Vaatame päkapiku pilti, et tal on punased riided, must rihm, ja mustad saapad.

Näpumäng „päkapikud“

LAPSED VOODIS MAGAVAD       …silmad kinni, käed põse all

PÄKAD KOMME JAGAVAD                      … nimetissõrm ja pöial koos, teha jagamisliigutusi

SEE PÄKAPIKK PANEB ATSI SUSSI SISSE        .. parema käe nimetissõrme ja pöidlaga            painutada

vasaku käe sõrmi, alustades väikesest sõrmest

SEE PÄKAPIKK MARI SUSSI SISSE

SEE PÄKAPIKK TRIINULE

JA SEE PÄKAPIKK MIKULE

OI, AGA SEE PÄKAPIKK ALLES MAGAB

SAKUTAME TEDA TASAKESI:

„ÄRKA ÜLES, UNIMÜTS!“  … võta pöidlast kinni ja raputada kergelt

PÄKAPIKK ÄRKABKI JA JOOKSEB KOOS

TEISTEGA RUTTU TÖÖLE  …näpud jooksevad selja taha peitu

Kasutatakse rühma lapse nimed. Kordame teist korda, lapsed tahavad, et neid ka nimetatakse.

Päkapikku näidis.

Näpumäng „päkapikud“

III  LÕPETAV OSA Vahetame ruumi, istume laua taga.

Õpetaja selgitab, et praegu lapsed valmistavad päkapikkudele mütsid. Näitab vajalikud osad, millest kleepida.

Iga laps saab punase ruudu, kus on abijooned.

Õpetaja näitab punast ruutu ja küsib, mis kujund see on? Kui palju nurka tal on?

Õpetaja lõikab joonte järgi ja küsib mis kujund nüüd on? (Kolmnurk). Kui palju nurka tal on?

Lapsed ise lõikavad endale kolmnurka. Õpetaja näitab kuidas kleepida, pärast lapsed tegutsevad  iseseisvalt. Õpetaja jälgib ja vajadusel aitab.

Kunstivahendid.

Pulgaliimid.

Ettevalmistatud mütsi osad paberist.

Punased ruudud abijoontega.

Laste käärid.

TEEMAKÄSITLUST  TOETAVAD LISATEGEVUSED Laste valmistatud mütsid kleepime seinale ja siia ka päkapiku näidis.

Lasteaias jõulukuus tähistatakse advendid ja käevad päkapikud.

Ettevalmistused jõulukontserdiks.

Lasteaia traditsioonid.

 

TEGEVUSE ANALÜÜS:

Oma tegevuse koostamisel kasutasin rühma nädalaplaan. Plaanide eesmärkide lähtuvalt välja mõtlesin see tegevus. Jagasin oma mõtted juhendajale, kui tema andis oma nõu, hakkasin detailselt ette valmistama. Kodus ise endale lugesin muinasjutu, et vaadata kui palju aega see võttab. Arvan, et õigeti leidsin muinasjutt suure piltidega, sest lastele on igav kui kaua loevad. Mina koos nendega vaatasin pilte. Lastel oli palju mida räägida päkapikudest ja oma kogemustest (mida päkapikud tõid sussi). Oli hea mõtte näpumängus kasutada rühma laste nimed, lastele oli väga lõbus. Oma tegevuse lõppus küsin last, kas nendele meeldis minu tegevus, nemad ütlesid jah. Juhendaja ei andnud mingi negatiivse komentääri.


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s