ÜHE PÄEVA TEGEVUSTE KAVA
Laste vanus: 3-5 a. Laste arv: 8 last.
Teema: Päkapikkud
Tegevuse läbiviija: Anastassia Anatskaja Kuupäev: 30 november 2015.
Tunnetus-ja õpioskused: Laps suudab end kuulamiseks, vaatlemiseks, jälgimiseks kokku võtta, püsida ühe tegevuse juures laskmata oma tähelepanu.
Mina ja keskkond: Laps tutvub jõulukuu traditsioonidega. Laps teab, et pärast 1 adventi käivad päkapikud. Laps saab teada mida tähendavad Jõulud, kes on päkapikud ja Jõuluvana.
Keel ja kõne: Laps kuulab muinasjutu Jõuluvanast ja päkapikudest. Laps võtab osa vestluses.
Matemaatika: Laps kordab kujundit: kolmnurk. Laps loendab 3ni.
Ettevalmistus/eeltöö:
Lastepoolne: Lapsed istuvad vaiba peale poolringi.
Õpetajapoolne: Arvutis on avatud muinasjutt. Joonis „Päkapikk“. On valmistatud elemendid päkapiku mütsi kleepimiseks (punased ruudud, kus on pliiatsiga joonistatud kolmnurka jooned, valged ringid ja valge „karv“). Näpumäng „päkapikud“.
Tegevuse käik
Tegevuse osad, tegevus- liigid |
Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted ja nende edastamiseks kasutatavad meetodid, mängulised võtted |
Abi- ja näitvahendid |
I SISSEJUHATUS | Lapsed istuvad poolringi vaiba peale.
Õpetaja räägib lastele, et täna on viimane novembrikuu päev ja kas keegi teab mis kuu on järgmine? Järgmine kuu on detsembrikuu – jõulukuu. Esimesest detsembrist jõuludeni käivad päkapikud ja panevad väiksed kingitused lapse sussi. Täna ma loen teile lugu päkapikkudest. Soovite kuulda? Õpetaja loeb juttu ja koos lastega vaatleb pilte. (10 min.) |
http://www.e-reading.club/bookreader.php/1025679/Kunnas_-_V_gostyah_u_Santa-Klausa.html |
II PÕHIOSA | Vestlus. Lapsed küsivad ja õpetaja vastab. Räägime päkapikkudest, jõulutraditsioonidest. Vaatame päkapiku pilti, et tal on punased riided, must rihm, ja mustad saapad.
Näpumäng „päkapikud“ LAPSED VOODIS MAGAVAD …silmad kinni, käed põse all PÄKAD KOMME JAGAVAD … nimetissõrm ja pöial koos, teha jagamisliigutusi SEE PÄKAPIKK PANEB ATSI SUSSI SISSE .. parema käe nimetissõrme ja pöidlaga painutada vasaku käe sõrmi, alustades väikesest sõrmest SEE PÄKAPIKK MARI SUSSI SISSE SEE PÄKAPIKK TRIINULE JA SEE PÄKAPIKK MIKULE OI, AGA SEE PÄKAPIKK ALLES MAGAB SAKUTAME TEDA TASAKESI: „ÄRKA ÜLES, UNIMÜTS!“ … võta pöidlast kinni ja raputada kergelt PÄKAPIKK ÄRKABKI JA JOOKSEB KOOS TEISTEGA RUTTU TÖÖLE …näpud jooksevad selja taha peitu Kasutatakse rühma lapse nimed. Kordame teist korda, lapsed tahavad, et neid ka nimetatakse. |
Päkapikku näidis.
Näpumäng „päkapikud“ |
III LÕPETAV OSA | Vahetame ruumi, istume laua taga.
Õpetaja selgitab, et praegu lapsed valmistavad päkapikkudele mütsid. Näitab vajalikud osad, millest kleepida. Iga laps saab punase ruudu, kus on abijooned. Õpetaja näitab punast ruutu ja küsib, mis kujund see on? Kui palju nurka tal on? Õpetaja lõikab joonte järgi ja küsib mis kujund nüüd on? (Kolmnurk). Kui palju nurka tal on? Lapsed ise lõikavad endale kolmnurka. Õpetaja näitab kuidas kleepida, pärast lapsed tegutsevad iseseisvalt. Õpetaja jälgib ja vajadusel aitab. |
Kunstivahendid.
Pulgaliimid. Ettevalmistatud mütsi osad paberist. Punased ruudud abijoontega. Laste käärid. |
TEEMAKÄSITLUST TOETAVAD LISATEGEVUSED | Laste valmistatud mütsid kleepime seinale ja siia ka päkapiku näidis.
Lasteaias jõulukuus tähistatakse advendid ja käevad päkapikud. Ettevalmistused jõulukontserdiks. |
Lasteaia traditsioonid. |
TEGEVUSE ANALÜÜS:
Oma tegevuse koostamisel kasutasin rühma nädalaplaan. Plaanide eesmärkide lähtuvalt välja mõtlesin see tegevus. Jagasin oma mõtted juhendajale, kui tema andis oma nõu, hakkasin detailselt ette valmistama. Kodus ise endale lugesin muinasjutu, et vaadata kui palju aega see võttab. Arvan, et õigeti leidsin muinasjutt suure piltidega, sest lastele on igav kui kaua loevad. Mina koos nendega vaatasin pilte. Lastel oli palju mida räägida päkapikudest ja oma kogemustest (mida päkapikud tõid sussi). Oli hea mõtte näpumängus kasutada rühma laste nimed, lastele oli väga lõbus. Oma tegevuse lõppus küsin last, kas nendele meeldis minu tegevus, nemad ütlesid jah. Juhendaja ei andnud mingi negatiivse komentääri.