ÜHE PÄEVA TEGEVUSTE KAVA.
Laste vanus: 1,6 – 3 a. Laste arv: 8 last.
Teema: „Vastlapäev“
Tegevuse läbiviija: Anastassia Anatskaja Kuupäev: 17/02/2015
Eesmärgid (vt: KELA RÕK-i juurde kuuluvad käsiraamatud Üldoskuste areng koolieelses eas ja Õppe- ja kasvatustegevuse valdkonnad). NB! Ühe päeva tegevustele ei tasu üle kolme eesmärgi seada – teha võib alati rohkem, kuid keskenduda soovitan kahele-kolmele eesmärgile (st et valite alltoodud valdkondadest kolm, millele eesmärgi sõnastate, ülejäänud valdkonnad kustutage ära).
Mina ja keskkond: Laps saab teada, mis on vene vastlad ja vastlapäeva toit on pannkoogid.
Keel ja kõne: Laps matkib õpetaja järgi käemängu „Месим тесто“.
Kunst: Laps vooliv pannkooke.
Ettevalmistus/eeltöö:
Lastepoolne: Lapsed istusid laua taga.
Õpetajapoolne: Õpetaja valmistab abivandid (kollane plastiliin, taldrikud). Õpib pähe salmi.
Tegevuse käik
Tegevuse osad, tegevus- liigid |
Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted ja nende edastamiseks kasutatavad meetodid, mängulised võtted |
Abi- ja näitvahendid |
I SISSEJUHATUS |
Õpetaja loeb salmi ja näitab sõrmede liikused. Lapsed matkivad.
«Месим тесто» Тесто жмём, жмём, жмём! Тесто мнём, мнём, мнём! (Сжимаем пальчики вместе и попеременно). Блинчики мы испечём! (Ладошками лепим блины).
Kordame paar korda. |
Salm. |
II PÕHIOSA |
Pärast salmi õpetaja küsib, kas teeme pannkooke? Lapsed nõustasid. Õpetaja selgitab mis lastele on vaja, et valmistada pannkooke. Ja näitab kuidas neid voolida. Voolime palli laua peal ja vajutame käega. Valmis pannkook paneme taldrikusse. Lapsed teevad nii palju kui tahavad või kuni plastiliini jätkub. |
Väikesed taldrikud, kollane plastiliin. |
III LÕPETAV OSA | Paneme valmistatud pannkoogid kokku ja vaatame meie tulemus.
Oi kui head pannkoogid me tegime! Aga need on plastiliinist ja neid süüa ei saa. |
Valmistatud tööd. |
TEEMAKÄSITLUST TOETAVAD LISATEGEVUSED (õuetegevused, unejutt, õhtused mängud) | Vastanädal. Sel nädalal lapsed sõid lasteaias pannkooke ja vastlakuklid.
|
ANALÜÜS: Tegevuse eesmärgid olid saavutanud. Lapsed harjutasid oma sõrmed, kordasid minu järgi sõnad. Voolisid palli ja tegi pannkooke. Huvitav oli vaadata kuidas nad näitavad oma tulemused ja panevad oma pannkoogid nukku taldrikusse, pärast tegi veel ja veel. Arvan, et lastele meeldis, oli põnev ja huvitav. Minu tegevus toetas Vene ja Eesti traditsioonid. Õpetaja soovitas mulle pakkuda lastele vajutada pallid mitte käega vaid näppudega. Olen rahul seda märkusega.