Tegevus №2

ÜHE PÄEVA TEGEVUSTE KAVA                                

 

Laste vanus: 3-5a.                     Laste arv: 7 last.

Teema: Number 4

Tegevuse läbiviija: Anastassia Anatskaja                Kuupäev: 1 detsember 2015

Tunnetus-ja õpioskused: Laps suudab end kuulamiseks, vaatlemiseks, jälgimiseks kokku võtta, püsida ühe tegevuse juures laskmata oma tähelepanu.

Mänguoskused: Laps mängib õppevahendiga, mäng reeglitega.

Keel ja kõne: Laps nimetab numbreid nelja piires. Laps vastab kasutades täislause.

Matemaatika: Laps loendab nelja piires ja tunneb arvude rida 4-ni. Laps oskab 4-piires liita (4-5 aastased, 3 aastased proovivad).

Ettevalmistus/eeltöö:

Lastepoolne: Lapsed istuvad laua taga. Lapsed teavad numbrid ja arvud 3-ni.

Õpetajapoolne: Tahvli kriidid, 4 käbi, 4 kastanimuna, õppevahend „matemaatilised ussid“,  töölehed  „Matemaatika mudilastele“  teema nr. 4.

 

Tegevuse käik

Tegevuse osad, tegevus- liigid Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted ja nende edastamiseks kasutatavad meetodid, mängulised võtted Abi- ja näitvahendid
I  SISSEUHATUS  Sissejuhatus tegevusele.

Täna me tutvume numbriga 4.

Õpetaja kirjutab tahvlile kaks varianti, kuidas kirjutatakse 4.

Pärast jääb tahvlile ainult see variant, mida kasutatakse töölehes.

Õpetaja joonistab neli kuuske ja küsib, mitu on? Loendame koos. Joonistab sama pulgadega ja täpidega, mitu on?

Räägib, et neljaga on seotud nädalapäev – Neljapäev.

Kuu – Aprill ja täis tund 4.

 

Tahvel, kriidid.

II PÕHIOSA  Õpetaja paneb lauale käbid ja kastanimunad.

Loendame koos käbisid ja eraldi kastanid.

Mängime nendega:

Õpetaja annab lastele 2 käbi ja ütleb:

Võta nii palju, et oleks neli käbi.

Ülesanded on erinevad iga lapsele. Liitmine ainult 4 piires. Vastus arutleme koos lastega ja vaatame, kas on õige?

Pärast mängimist õpetaja tutvub last õppevahendiga ja selgitab mängu reeglid. Näitab kuidas teha.

Iga laps saab oma õppevahend ja pärlid. Lapsed tegutsevad iseseisvalt. Kellel valmis, õpetaja kontrollib tehtud tööd. Kellel tekkivad raskused, õpetaja selgitab eraldi ja aitab.

 

4 käbi

4 kastanimuna

Õppevahend „matemaatilised ussid“

Pärlid.

III  ÕPETAV OSA  Kes tegi ära ülesande õppevahendiga, saab töölehe ja pliiatsi.

Õpetaja selgitab ülesannet.

Töölehel on harjutused, kus on vaja lõpetada joonistus. Ühendada punktid joonega. Punktid 4 numbri kujundisega.

Tööleht raamatust „Matemaatika mudilastele“, number 4

Harilikud pliiatsid.

TEEMAKÄSITLUST  TOETAVAD LISATEGEVUSED  

Tegevust toetab rühma kuuplaan.

 

TEGEVUSE ANALÜÜS:

Tegevuse planeerimises kasutasin rühma nädalaplaanid ja eesmärgid. Selle järgi koostasin oma tegevus. Õppevahendi tegemine võeti palju aega, aga tulemus ja see kui aktiivselt lapsed mängisid sellega oli seda väärt. Märkasin, et kõik ülesanned ja eesmärgid oli saavutanud edukalt, lastele ei olnud raske ja sama ei olnud väga kerge. Iga laps tahtis mängida kastanidega ja käbidega, see oli ainuke osa kus lapsed ootasid, kui keegi teine tegeles. Kõik järgmised osad oli tehtud nii, et kõik lapsed tegelesid korraga ja inividuaalselt. Mõned lapsed ei saanud esimesest korrast vastavalt numbrile pärlid panna, minu suunaga said. Ühel tüdrukul 4a. oli segadus arvetega, numbrid ta teab, aga arved ei. Sellest ma ütlesin juhendajale. Oma tegevuse lõppus küsin last, kas meeldis nendele minuga mängida? Vastus oli positiivne. Tegevus oli lõimitud ja kestis umbes 30-35 minutit, kõige kauem osa oli töölehtedega.


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s