ÜHE PÄEVA TEGEVUSTE KAVA
Laste vanus: 1,6-3a. Laste arv: 10 last.
Teema: „Mina ja Tänav“
Tegevuse läbiviija: Anastassia Anatskaja Kuupäev: 4/03/2015
Eesmärgid (vt: KELA RÕK-i juurde kuuluvad käsiraamatud Üldoskuste areng koolieelses eas ja Õppe- ja kasvatustegevuse valdkonnad). NB! Ühe päeva tegevustele ei tasu üle kolme eesmärgi seada – teha võib alati rohkem, kuid keskenduda soovitan kahele-kolmele eesmärgile (st et valite alltoodud valdkondadest kolm, millele eesmärgi sõnastate, ülejäänud valdkonnad kustutage ära).
Mänguoskused: Laps matkib transpordi liiklus (rong, lennuk, auto).
Mina ja keskkond: Laps saab teada erinevad transpordid (maatransport, veetransport, õhutransport).
Kunst: Lapsed värvivad vagunid ja ehitavad suur rongi.
Ettevalmistus/eeltöö:
Lastepoolne: Lapsed istuvad vaibapeale poolkaare.
Õpetajapoolne: Õpetaja valmistab arvuti internetiga, avab videot. Õpib pähe väiksed 3 salme.
Vahendid: Internet, arvuti, kõlarid, rongi vagunid paberist, v.pliiatsid, salm.
Tegevuse käik
Tegevuse osad, tegevus- liigid |
Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted ja nende edastamiseks kasutatavad meetodid, mängulised võtted |
Abi- ja näitvahendid |
I SISSEJUHATUS | Kui lapsed on valmis, õpetaja avab YouTube´is õppevideot „transport“.
Esimest korda lapsed ise vaatavad, teist korda õpetaja koos lastega kordavad transpordi nimetuseid. |
Arvuti, internet. |
II PÕHIOSA | Pärast videot õpetaja pakub lastele mängida ja matkita mõned transpordid, näiteks rong, lennuk ja auto.
Õpetaja küsib last kuidas lendab lennuk? Lapsed näitavad, kui ei oska siis õpetaja näitab lastele, kuidas lendab lennuk. Kõik lapsed lendavad õpetaja järgi, õpetaja loeb salmi: „Самолёт летит, летит. Лётчик смелый в нём сидит.“ Õpetaja küsib kuidas sõidab auto? Lapsed näitavad, kui ei siis õpetaja näitab kuidas juht autorooli keerab ja tuututab. Kõik lapsed sõidavad autoga ringi ja matkivad õpetaja tegevused. Õpetaja loeb salmi: „Мы ехали, ехали, к мосту приехали, Въехали, съехали, снова поехали. Ехали, ехали, к яме подъехали, Яму объехали и к дому приехали!“ Õpetaja küsib last kuidas sõidab rong? Kas ta koosneb vagunist? Kuidas rong tuututab? Kas ehitame ka rongi? Lapsed vastavad ja õpetaja aitab ehitada rongi. Lapsed hoiavad üks teise järgi, õpetaja rongijuht. Käivad ringi ja õpetaja loeb salmi: „Загудел паровоз И вагончики повёз Чох-чох, чох-чох, чу-чу Я далеко укачу“.
|
Salmid. |
III LÕPETAV OSA | Lapsed istuvad laua taga, iga laps saab paberi rongi vagun. Õpetaja selgitab, et praegu nad värvitavad oma vagunid, vaguni peale õpetaja kirjutab lapse nimi ja selleset vagunist nad ehitavad suur rongi. Laua keskel on palju värvilist pliiatseid, laps valib ise värvi.
Lapse soovil võib mitu vagunit värvida, lõpus valida üks parem. Ehitatud rong võib panna seina peale esikus, et lapsed võid vanematele näidata oma rühmatöö. |
Rongi vagunid paberist, värvilised pliiatsid. |
TEEMAKÄSITLUST TOETAVAD LISATEGEVUSED (õuetegevused, unejutt, õhtused mängud) |
Sama päeval lapsele pakuti erinevaid raamatuid transpordist. Ja antakse valgusfoor (eelmisest tegevusest) mängideks.
|
Raamatud transpordist.
Valgusfoor eelmisest tegevusest. |
ANALÜÜS: Lastele väga meeldis video, esimest korda nad vaatasid vaikselt, pärast kordasid. Tahaksin veel ja veel.
See tegevus oli läbi mängimine, lihtne ja aeg läks mööda lõbusalt kiiresti. Lastele meeldis, et nad võiksid ringi joosta, nad kordasid minu järgi hääli. Tegevusi toetasid raamatud transporditest, lapsed vaatasid neid palju aega ja nimetasid juba tuttavad autod. Mina pakkusin nendele mängida veel kord valgusfooriga. Lapsed mäletasid värve ja nende järjekord. Tublid lapsed!=)
Pärast seda me tegime suur-suur rongi, mul oli valmistatud vagunid. Lapsed värvisid neid pliiatsitega. Lõpus me panime neid kokku, vaatasime koos tulemust ja pärast panime esikus, et vanemad ka nägi.