Tegevus №2

ÜHE PÄEVA TEGEVUSTE KAVA

Laste vanus: 1,6 – 3 a.                                                                                  Laste arv: 10 last.

Teema: „Mina ja tänav“.

Tegevuse läbiviija:  Anastassia Anatskaja                                          Kuupäev: 03/03/2015

Eesmärgid (vt: KELA RÕK-i juurde kuuluvad käsiraamatud Üldoskuste areng koolieelses eas ja Õppe- ja kasvatustegevuse valdkonnad). NB! Ühe päeva tegevustele ei tasu üle kolme eesmärgi seada – teha võib alati rohkem, kuid keskenduda soovitan kahele-kolmele eesmärgile (st et valite alltoodud valdkondadest kolm, millele eesmärgi sõnastate, ülejäänud valdkonnad kustutage ära).

Mina ja keskkond: Laps teab mis on maantee, seebra, valgusfoor.

Keel ja kõne: Laps vastab küsimustele ja nimetab valgusfoori värve.

Matemaatika: Laps tunneb valgusfoori värvid „punane, kollane, roheline“.

Ettevalmistus/eeltöö:

Lastepoolne: Lapsed istuvad vaiba peale poolkaare.

Õpetajapoolne: Õpetajal kaasas arvuti, kui ei ole rühmas. Avatud mudila.lastekas.ee mäng „valgusfoor“.

Valmistatud valgusfoor (musta värvi valgusfoori põhi, ja pehmed värvilised ringid punane, kollane, roheline).

Tegevuse käik

Tegevuse osad, tegevus- liigid  

Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted ja nende edastamiseks kasutatavad meetodid, mängulised võtted

Abi- ja näitvahendid
I  SISSEJUHATUS Enne tegevust õpetaja valmistab valgusfoori.

 

Õpetaja avab internetis Jänku Jussi portaalis mäng „foor“.

Enne mängu õpetaja näitab, nimetab ja selgitab mis pildid ekraanis on (Maantee, seebra, valgusfoor, roheline, kollane, punane).

Arvuti, internet.

Valgusfoor.

II PÕHIOSA  Pärast valmistusi  paneb videomäng mängida. Mõmm palub näidata ekraanis esemeid.  Õpetaja küsib, kes tahab näidata? Laps näitab sõrmega ja õpetaja valib tema vastus, ootame mida Jänku Juss vastab, kas õige või vale. Õige vastuse kohal Mõmmi näitab väikse videot. Jätkame lõppuni.  

Arvuti, internet.

III  LÕPETAV OSA Õpetaja näitab lastele valmistatud valgusfoor ilma ringita ja punane, kollane, roheline ringid. Ja pakub lastele aidata valgusfoor parendada. Õpetaja tuletab meelde mis järjekorras valgusfooril on värvid. Ja kutsub lapsi järjekorras panna ringid valgusfoori peale.

Lõpus õpetaja annab lastele iseseisvalt mängida valgusfooriga.

Valgusfoor ilma värvita ja punane, kollane, roheline pehmed ringid.
TEEMAKÄSITLUST  TOETAVAD LISATEGEVUSED

(õuetegevused, unejutt, õhtused mängud)

 

Ei olnud.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANALÜÜS: Oli nähtav, et lapsed esimest korda kuulsid või unustasid seda teemat. Enne minu selgitamist lapsed ei saanud vastata Mõmmi küsimustele. Kui mina sain aru, et lapsed ei saa iseseisvalt vastata Mõmmi küsimustele, mina tutvustasin nendele mis on mantee, seebra, foor ja mis värvid fooril on. Pärast selgitamist, lapsed said ilusti vastata (näidata). Lapsed istusid väga rahulikult, õpetaja oli kõrval ja aitas mulle sellega, kuna mul ei olnud veel autoriteeti nagu õpetajal. Mina küsin last, kes soovib näidata vastus ja kõige julgemad tõusesid püsti. Oli ka üks oluline faktor, rühmas ei kasuta tegevusel arvuti. Vanemad keelati. Lõpus me mängime fooriga, lapsed ise pani foori värvid õiges järjekorras.

Tegevus2Pildil on minu õppevahend mida ma jätsin rühmas. Foori põhi on pappist, värvitud mustaks. Foori värvid on pehme materjalist. See mäng arendab tähelepanu, keskendumine, peenmotoorikat. Hästi sobib matemaatika valdkonnale ja lõimitud tegevustele. Lastele meeldis.


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s