Vaatlusküsimustik II

(ÕPPE)TEGEVUSE VAATLUSKÜSIMUSTIK ÜLIÕPILASELE II

Nädala/päeva teema:  „Toidud“.

(Õppe)tegevus: Kunstitegevus                                                          Laste vanus:  1.6 – 3 a.

Õpetaja:  Natalja Nikolajeva                                                              Kuupäev:  12/02/2015

 

  1. Mis oli tegevuse eesmärk? Mida õpetaja saavutada tahtis?

Emale sõbrapäevaks kaardi valmistamine.

Laps eristab „suur, keskmine, väike“.

  1. Milliseid ettevalmistusi oli õpetaja tegevuseks teinud?

Paberist südamed suured, keskmised ja väiksed. Liimipulgad. Väiksed rätikud.

  1. Milliseid meetodeid õpetaja kasutas? Meetod on viis, kuidas õppetegevust läbi viiakse (terve rühma, väikesed grupid, õuesõpe, integreeritud).

Terve rühm istus laua taga. Tegevus ei olnud integreeritud. Tervele rühmale õpetaja selgitas ja näitas, mida nad teevad ja kellele. Pärast andis võimaluse iseseisvalt tegutseda ja aitas vajadusel.

  1. Milliseid (õppe)materjale õpetaja kasutas?

Õppematerjale ei olnudki.

  1. Mis lapsi kõige enam köitis, mis oli neile põnev, huvitav? Milline oli laste aktiivsus?

Lastele väga meeldis kunstitegevus. Eriti meeldis iseseisev osa. Nad jõudsid eesmärgile suurepäraselt.

  1. Milline oli tegevuse edukam osa? Miks te nii arvate?

Edukam osa oli see, kui lapsed pidid südamed vastavalt suurusele õigesti kleepima. Sel viisil kinnitati matemaatika valdkonna oskusi.

  1. Kas tegevuse ajal tekkis probleeme? Milliseid? Kuidas õpetaja need lahendas? (võtted, nipid)

Probleeme ei tekkinud. Mõnikord oli õiges järjekorras kleepimisel vaja õpetaja abi. Õpetaja aitas individuaalselt.

  1. Mida lapsed õppisid? Seos õpetaja püstitatud eesmärkidega. (kas õpetaja jõudis eesmärgile või suundus tegevus laste huvist lähtuvalt ja nende initsiatiivil teise teemasse, mis teemasse).

Lapsed õppisid mõisteid „suur, keskmine, väike“. Liimisid liimipulgaga ja kasutasid rätikuid, et käed puhtad hoida.

  1. Kas te nägite tegevuses midagi, mida tasub jagada ka teiste õpetajatega/praktikantidega? Mida?

Mina ise ei kasuta oma rühmas rätikuid kleepimisel. Aga nägin, et sõimerühma lastele see ei ole raske, vaid see on harjutamise küsimus.

ÕPPETEGEVUSE VAATLUSKÜSIMUSTIK II ANALÜÜS

Kunstitegevus oli pühendatud Sõbradepäevale. Lapsed valmistasid oma emadele kaardid. Sel päeval lapsi ei olnud palju ja õpetajal koos minu abiga oli võimalus individuaalselt tegeleda. Väga edukalt oli seotud tegevus matemaatika valdkonnaga. Laste eesmärgiks oli õigesti panna suur, keskmine ja väike süda. Rühma lapsed olid harjunud liimimisel kasutama väikseid rätikuid, et oma tööle mitte teha liimijälgi.


Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s